Jak założyć stoisko targowe?

W Polsce coraz popularniejsze są wszelkiego rodzaju eko warzywa oraz eko owoce. Staramy się kupować produkty pochodzące prosto od osób, które je uprawiają. Chcemy, aby nie były one pryskane pestycydami czy innymi środkami chemicznymi. Biznes się rozkręca, dlatego niektóre osoby zastanawiają się czy złym pomysłem nie byłoby założenie własnego stoiska targowego z ekologiczną żywnością.

Rodzaj działalności

Jeśli już masz założoną działalność gospodarczą – świetnie. Jeśli nie, przeczytaj wskazówki. Przed rozpoczęciem sprzedaży trzeba mieć zarejestrowaną działalność gospodarczą. Dlatego też prowadzenie stoiska targowego może odbywać się dzięki działalności jednoosobowej bądź w spółce osobowej czy kapitałowej. Następnie należy określić działalność, to znaczy co będziemy sprzedawać. Określenie PKD, czyli Polskiej Klasyfikacji Działalności jest niezwykle istotne, bowiem nie wolno sobie ot tak sprzedawać tego, na co się ma ochotę. W związku z tym mamy następujące rozróżnienie:

4789Z. Sprzedaż detaliczna pozostałych wyrobów prowadzona na straganach i targowiskach,
4781Z. Sprzedaż detaliczna żywności, napojów i wyrobów tytoniowych prowadzona na straganach i targowiskach,
4782Z. Sprzedaż detaliczna wyrobów tekstylnych, odzieży i obuwia prowadzona na straganach i targowiskach.

Asortyment

Przed rozpoczęciem działalności należy pozyskać sobie dostawcę, który przede wszystkim będzie oferował nam codziennie świeże produkty. Co więcej, równie istotny jest fakt, aby były to produkty najwyższej jakości i rosnące w sposób naturalny, bez pryskania zbędnymi związkami chemicznymi. Najlepiej jeśli w parze z wyżej wymienionymi cechami idzie również atrakcyjna cena. Cena przykuwa uwagę klientów, dlatego musisz sprawić, aby była ona adekwatna do oferowanych produktów. Niezbyt wygórowana cena świetnych produktów sprawi, że klienci będą sami do Ciebie lgnęli. Jednak pamiętaj również o swoim zysku i nie przesadź z rabatami czy promocjami.

targ

Namioty handlowe

Handel pod przysłowiową chmurką wiąże się z tym, iż nierzadko aura nie będzie sprzyjała. Deszcz, śnieg, a czasem nadmierne słońce będą stanowiły nie lada kłopot. Warto dlatego zainwestować w namiot handlowy, który wykonany z dobrych materiałów ochroni nas przed tymi czynnikami atmosferycznymi. Co więcej, namioty handlowe mogą zawierać nadruki reklamujące oferowane produkty. Warto umieścić na nich ciekawy slogan reklamowy, który zostanie w głowach klientów na długo.